fredag 8 januari 2010

Dagispremiär!

Idag var det äntligen dags att göra mjukstart på dagis igen! Åh så kul!
Den första jag såg var favoritkompisen Moltas "någon spaniel" kallar Annie honom, jag vet inte, men han är rätt lik mej fast mindre och lika gammal och lika busig! Det var lite svårt att inte dra i kopplet när Moltas redan gått in och jag skulle gå samma väg...

Så efter fyra timmars ståhej ligger jag nu däckad i min härliga bädd bakom matte i arbetsrummet och flakbritsar.

Veronika på dagis blev fundersam över mitt ena öga idag. Hon tittade. Sara tittade. Hon tittade igen. Matte var på väg och hade redan kontaktat veterinärerna, alla trodde det var hornhinnesår.
Men där lurade jag dom ;-)
Det var bara ett hårstrå som fastnat på något sätt, plötsligt var det borta och paniken fick avblåsas. Men matte är återigen nöjd och glad med den duktiga och uppmärksamma personalen!
En annan gång så kanske det är hornhinnesår.

PuZzzzzz på er alla!

1 kommentar:

Lisa sa...

Hej Casper! Vet du idag busade matte med mig i snön. Hon skrek visserligen... bort, bort Mora men jag tyckte det var jättekul.

Lisa här och det här är min version: Lystra och Gaia drog släden och vi åkte av skoterspåret för dom skulle hålla efter ett harspår. Jag följde bara med släden ner i djupsnön och ramlade. Mora hon trodde jag skulle leka så hon kom och hoppade på mig och skulle busa. Jag trodde jag aldrig skulle ta mig upp. Tur att Martin inte hade kameran uppe då.
Kul med dagis hör jag.
Pussar på dig!