söndag 28 juni 2009

Premiär på brukshundsklubben!

Idag fick jag sätta mej i den där läskiga grejjan som de envisas med! I och för sig var det rätt skönt och svalt där och matte satt ju och höll mej sällskap därbak. Men egentligen vill jag väl sitta i husses knä och hjälpa till med körningen!
Till slut var vi på ett skojjigt ställe där man fick en massa beröm bara för att man sprang emot matte och hon ropade "Ja, kom då!". Godis fick man också. Fast man blev snabbt trött i värmeböljan så vi gick in i skogen och skuggan. Oj vad hund det luktar i den skogen! Överallt :-)
Sedan fick jag dricka en massa vatten, så gott det kan vara! Och sitta i skuggan hos matte.
Men så satte husse igång det där åbäket igen! Va? Ska inte jag få följa med??
Jodå, efter en stund fick jag hoppa in i bilen och härligt svalt var det.
Jag somnade:
Matte var framme med mobilkameran förstås!














Sedan bar det iväg till ett stort ställe och jag fick följa med in. Det var visst ovanligt att småttingar som jag får följa med in i affären, men här fick man det och hur spännande som helst var det. Men vi stannade inte länge utan sedan åkte vi hem och jag svimmade i svalkan av korsdraget som matte fixat :0)
















Jobbig men spännande dag!

1 kommentar:

Lisa sa...

Hej du Casper! Det verkar vara en massa aktiviteter hos din nya familj. Inte underligt att du "flasar" ut på dette viset. Såna´ bilder gör att man bara vill pussa och gosa med dig. Värmen har gjort oss helt utslagna ibland mitt på dagarna men tur att solen är nere ett par timmar i alla fall så det blir svalare.

Hälsa alla mattar och husse
Kramar från Lisa med familj