söndag 2 augusti 2009

I morgon bär det iväg med tåget

Efter imorgon är det bara båt jag inte åkt.

Jag och alla mattar åker ner till Skåne för att träffa lillmattarnas mormor och morfar + en gammal vovve som man bara hört hemskigheter om. Fast matte är inte orolig, det är en vanlig (fast urgammal) hane som bara vill visa vem som bestämmer. Och som liten gubbe får man väl vackert visa magen så lär det vara frid och fröjd sedan.
I morgon kväll får jag väl bita matte i stortån så hon kommer ihåg att skriva inlägg om hur allt det här har gått.

1 kommentar:

Lisa sa...

Hej Casper! Vet du att båt har jag åkt och det guppade jättemycket. Dom stora hundarna ville vara utanför båten som matte men jag satt med husse och han höll i sig i två stora pinnar. Så kom matte och lyfte mig ur båten och så fick jag simma med henne. Det var väldigt långt till stranden men jag simmade ända dit.
Nu ska vi ut och plocka kantareller säger matte.
Hej från Mora