söndag 22 november 2009

Äntligen på Östra Uppfartsvägen!

Hej alla!

Nu har jag äntligen fått mej en premiärtur på något som husse å matte kallar för "Östra Uppfartsvägen"! Alla vovvar i Kummelnäs vet säkert vad det handlar om? Det är lite långt för en 7 månaders valp, men nu var det dags!
Det är en stig som går utefter vattnet norr om Kummelnäs hela vägen från Drottningvägen till Sångfågelvägen.
Som vanligt var jag så duktig när jag sprang lös! Springer helst fram och tillbaks på stigen och väntar in husse och matte. Inte några vansinnesutfärder åt sidorna och tur är väl det, för sånt fungerar inget bra på just "Östra Uppfartsvägen" på ena sidan är det stup 10-20m ner i vattnet och andra sidan är det ungefär detsamma fast uppåt eller så går man på någons tomt och får inte springa åt det hållet.
Efter den promenaden så var jag så uppe i varv att det var svårare än vanligt att gå i kopplet...
Jag går fint några sekunder och sedan, ryck! Matte (eller husse) stannar och väntar tills jag tittar på dem och kommer tillbaks och så går jag fint i några sekunder och sedan, ryck! Det går långsamt framåt. Men det är bra, husse och matte kan behöva träna på tålamodet och jag tränar upp envisheten.
Och så får husse och matte något att fundera på: hur får man ordning på det här??
Lydnadstjejjerna som höll i valpkursen var soliga och glada: Ni gör precis rätt! Det är bara att hålla ut och fortsätta, rätt som det är så vänder det.
Annars är jag väldigt duktig på det mesta!
Ja, fast just nu tänker jag prova att utmana dem lite :-) Vem vet, man kanske får lunchen, fast man gör på ett nytt sätt? Jag provar lite olika saker varje dag numera, men det hjälper inte! Det enda som gäller är att ligga fint och lugnt på filten och titta fint på matte (eller husse) tills hon säger "Varsågod".
Jag har delegerat kladdandet på bloggen till matte idag, för själv är jag helt avsvimmad efter den långa promenaden! Tur att husets skönaste bädd står i arbetsrummet :-).

Husse är äntligen snart klar med Nacka BKs nya hemsida det har tagit typ hela hösten, men bra blir det! Nu ska den bara flyttas till rätt ställe och testas lite under dagen, sedan är den klar!
www.nackabk.com

Inga kommentarer: