lördag 28 november 2009

Vad händer på Julen?

Hejsan!
Idag har jag följt med lillmatte och husse till satllet och tittat på när matte rider. Det är väldigt spännande när de springer runt och går över stora tjocka pinnar. Men varför leker de inte med dem? De bara går över dem. Men jag ville ju bara springa ut till hästarna och leka och hoppa runt och nosa och allt jag brukar göra :D.

Jag känner på mig att något händer här hemma. Nu lyser det stjärnor i alla fönster och ljus överallt. När husse kom hem tillslut kom han med flaskor som det stod "GLÖGG" på. Undra vad det är?

De två veckor som har gått nu har varit rena rama kalset! Lillmatte och hennes kompis var på dagis! Men matte gick aldrig ut med mig, men det gjorde hennes kompis. Men nu skvallrar dem till stormatte och husse att jag försöker busa upp det andra hundarna och drar på promenaderna. Men det gör inget, för det gör lite ont kring halsen när jag drar, jag får försöka sluta med det men vad ska jag göra istället för att dra då? Lillmatte hade med sig en kamera och hon fotade nästan alla på hela dagiset. Även nykomlingen Chessie som jag inte äns har träffat!

Här är lite bilder:














Haha här är jag!















Maya som är en Kleiner Münsterlender















Labradoren Selma















Min brottarkompis Moltass, någon spaniel
















Rymmaren Summer! Amstaff

1 kommentar:

Lisa sa...

Hej, vad kul du verkar ha på ditt dagis. Jag har kul med mamma, Gaia, Rocky och katten Günter. Ibland när matte inte ser brukar jag springa ned till Vissla i granngården, matte brukar vissla och ropa men jag kommer inte förrän jag hittat något gott ben. Vissla skäller och blir sur då jag tar hennes ben, men det är så kul att retas med henne. Jag springer mycket fortare nu och hon hinner inte ikapp mig, dessutom får hon inte komma på våran gård och då får jag ha benet ifred.
Vet du vad, det snöar idag och det är mysigt att springa i det vita, man kan äta det vita också, kallt och gott när jag sprungit mig varm.
PS. Det lyser lampor överallt hos oss också.
Hälsningar Mora