onsdag 11 november 2009

Stilstudie



Casper är urtypen av stående fågelhund, eller hur :-D

Vi har försökt att fånga en sån här bild, så här gör han varje gång något spännande händer nedanför muren (som är 3,5 m hög där han står på bilden), på andra ställen finns ett steg 1,5 m nedanför - dit ner hoppar han och ner på gatan utan några problem - förutom att han verkar förstå att det inte är tillåtet! Denna bild har vi Annie att tacka för, jag hittade den på hennes blogg.

Tittar man lite närmare på bilderna nedan så ser man också att när Casper rör sig så är inga tassar i marken på någon bild! Också rätt typiskt, tycker jag!

Sen är det total avslappning som just nu när han ligger i bädden på golvet bakom mej, sitter i telefonmöte (jobbar hemifrån) och jag har fått stänga av mikrofonen - han snarkar som en hel karl!

En sån sötnos!

Idag är det matten som kluddrat på bloggen :-)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Urtypen av stående fågelhund! Jättekul må jag säga, helt mitt i prick. Det hade varit så trevligt att kunna stanna till och säga hej när vi åkte till Holland men det var bara ös efter vägen och rakt ned från A till punkt B som gällde. Skicka gärna en bild som jag kan lägga in i min blogg om Casper. Han verkar vara en lika härlig tonåring som vår Mora.
Kram från Svartberget med hundar och folk

Agneta sa...

Hej Lisa,

Ja, det hade varit trevligt att ses, men jag tror det kan bli fler tillfällen. Vi är sugna på att resa norrut kanske någon gång nästa år och så har ju Irene tipsat om en rolig träff, var det i Sälen vecka 34? Ja, det står om den på Stabyhoun-sidan.
Visst, vi skickar gärna en bild. Någon favorit, eller ska vi välja en?

Förresten, nästa vecka ska Annie på pryo, gissa var? På hunddagiset förstås :-) Sedan får vi höra allt om hur han har det på dagarna!
Det känns tryggt där faktiskt, jag var ju lite mot dagis, ville hellre hitta en dagmatte. Men det såg vi hur det gick! Man kan inte räkna med att få tag på en som förstår sig på hundar...
På hunddagis, ifall det här, så ställs det lite krav på kompetensen och som sagt, så blir det en masssa extra bonus med alla vuxna hundar.
I Caspers box finns bland annat en jätte-labradorhane "Charlie", två Rhodesian Ridgeback (är tydligen rätt sömniga), en till valp - Moltas. Flockledaren är en liten terrier som håller ordning på alla :-D
Det är rapporterna vi fått från personalen, nästa vecka får vi höra Annies version.

Kram å hej från Casper med husse å mattar