onsdag 22 juli 2009

Miljöträning...

Hej!

Idag har matte å jag åkt buss!

Inte så spännande egentligen, först vanliga lilla promenaden och så stanna mitt på och vänta. Jag satt fint och prydligt hela tiden ända tills bussen kom vilket var jättelänge! Matte var hur stolt som helst :-). Sedan kom bussen och den var ju lite skrämmande, ska man upp på den???
Men matte pushade på och busschauffören undrade om vi verkligen skulle åka på bussen som ändå inte går någonstans. Jovisst sa matte, vi ska bara träna lite och så sprang jag in så långt jag kunde.
Lite läskigt var det, men till slut förstod jag att det var bäst att sitta fint och titta på matte för då fick man godis och det är ju alltid gott!
Efter en liten stund var vi framme och hoppade av. Nytt ställe, nya lukter; jag satte iväg i 190, matte hade fullt sjå att hålla takten! Men det var ingen lång sträcka som vi skulle gå.... sedan var det bara att sitta och glo på ingenting igen. Fast matte var jättestolt igen, ska visst vara lite svårt för en liten en som jag att bara sitta och göra ingenting, bara vänta.
Sedan kom den där ruskiga makapären igen, med samma busschaufför och allt: Jaha, ska ni på igen :-). Han tyckte jag var jätteduktig på första resan så det var lika bra att fortsätta i samma stil. Denna gång hade jag koll på läget och satt fint och glodde på matte nästan hela vägen: massor med smågodis blev det och det var tur, för jag var egentligen hungrig som en varg!
När ska det bli lunch egentligen??
Och så av igen på samma ställe som från början och gatlopp hem. Till slut fick matte plocka upp mej i famnen, man kan inte gå hur långt som helst.

Det var rätt gossigt, jag var nog lite trött i benen när allt kommer omkring.

2 kommentarer:

Irene sa...

Heja Casper, duuuuuuuuuktig kille!

Agneta sa...

Visst! Som du säkert kände på dig så åkte vi heeela vägen till Skånska Gården/Vikingshill och tillbaks igen :-)