fredag 10 juli 2009

Nya jaktmarker!
















Idag bar det av till Gärdesudden, en skogsdunge inte så långt från där vi bor. För en liten valp som jag är det lite långt att gå så husse bar mig en bit. Gud så genant!
När vi kom fram så var det värt resan. Gud så många dofter och vad roligt det var att springa i kapp med lillmatte. En annan sak som jag fick uppleva var blåbär. Smaskens! Skogen är full av dem och det är bara att titta lite på husse så plockar han några till mig också.
När jag blir lite större så ska jag spåra i den skogen, tror jag. Det finns massor av små stigar och träd och buskar över allt. Med lite tur så kanske jag kan jaga ifatt en hare eller ännu bättre, ett rådjur. Doften av dem har jag redan fått upp, men jag kunde inte se vart de hade tagit vägen.
På vägen hem så var det samma visa, husse bar mig, men nu var jag mycket mer villig. Trött i benen så att säga.

Väl hemma var det dags för siesta medan husse skriver i min blog.


Inga kommentarer: