tisdag 28 juli 2009

Sitt!




Hejsan!
Igår var jag på något spännande ställe! Jag ska berätta (eller matte då. För jag kan inte skriva på en dator) Vi gick först en bit sen kom matte med bilen istället. Då fick jag ta sats och hoppade nästan in helt själv! Det var imponerande tyckte matte. Sen äkte vi en liten kringale krok väg. Sen när vi stannade var jag jätte ivrig. Ville inte sitta fint innan jag skulle få hoppa ut. Men när jag kom ut ur bilen tillslut kom en jätte glad border terrier som visst hette Elvis. Han var jätte snabb som Flizan ungefär :P. Men sen gick vi in i huset där Elvis bodde. Det var ett fint gammalt brunt hus. Som en stuga ungefär. När vi kom ut ur huset var det en jätte brant trappa. Jag ville inte gå på trappan utan jag ville gå på berget. Det tyckte matte var läskigt så nästa trapp gick jag som en vanlig hund. Men längst uppe var det en POOL! Det var liksom korallblått vatten. Först fick lillmattarna, och en kille bada. Sen fick JAG bada! Det var iskallt så att jag darrade efter. Lillmatte hade mig i famnen och jag somnade. Sen när jag vaknade igen kav lillmatte mig till stor matte. Sen åkte vi hem.

Idag på morgonen när stor matte och ledaren åka till jobbet fick jag sova i lillmattes säng. Men det ville inte jag! Jag ville busa och leka så jag skällde lite på henne. Och mitt i när hon sa något passade jag på att bita henne i näsan. Då blev hon rasande och drog ner mig på golvet och drog ner mitt täcke. Men jag ville fortfarande leka. Så tog hon ut mig på tomten. Jag var jätte kissnödig. Sen tog jag en pinne och hon försökte ta den men jag var snabbast. Sen lurade hon in mig med godis! Efter det var jag lugn. Då var matte glad igen. Då blev jag lite trött. Just då vaknade andra lillmatten. Men hon gick in till sig igen så att jag kunde sova. Men jag ville ha lillmattes gosedjur och leka med dom. Men det gillade inte matte heller. Så hon la mig på sängen och då somnade jag, och fes.

De saker jag kan nu:

  1. Gå upp för hela trappan: Ja
  2. Gå ner för hela trappan: Nästan
  3. Hoppa in i bilen: Ja med sats
  4. Sitt: Ja kan utan till :P
  5. Mitt namn: Ja
  6. Rumsren: Okej nästan

Inga kommentarer: